wtorek, 18 września 2012

Przyjaciel



"Nie oceniaj tego, co ktoś robi, zanim nie dowiesz się dlaczego to robi. Każda szalona decyzja ma swój powód..."



Tegoroczne wakacje przyniosły mi wiele cierpienia oraz pobyt w szpitalu.

Poznałam w między czasie czworo nowych, wspaniałych przyjaciół, którzy mimo tego, że są bardzo daleko i mamy rzadki kontakt, znajdują się jednak bardzo blisko.
Mela, Jola, Kama i Piter.
To oni dali mi nadzieję i przywrócili wiarę w ludzi.
Dziś na gg przeczytałam coś, co w trudnej chwili bardzo mnie podniosło...
"Kocham Cię jak siostrę" powiedział Piter.

Jakiś czas temu, z powodu różnych zdarzeń, słowo przyjaciel straciło dla mnie znaczenie. Nagle pojawiły się w moim życiu dwie obce osoby, które to słowo zbeszcześciły. Zdeptały i odarły z jego znaczenia.
Sprawiając, że słowo przyjaciel zaczęło kojarzyć mi się z szyderstwem, kłamstwem i kpiną z drugiego człowieka.
Ktoś kto namawia bliską Ci osobę do takiego zachowania wobec Ciebie, nie jest i nigdy nie był jej przyjacielem.
Nie jest godzien miana przyjaciela.

Teraz odzyskałam wiarę w to słowo.
Przyjaciel, to ktoś, kto zawsze stoi po twojej stronie, ale nigdy nie posunie się do wyśmiewania kogoś, kto jest Ci bliski.
To nie jest ktoś, kto pójdzie z Tobą do kina, kto pokaże Ci swoje nowe zabawki kupione za granicą, kto będzie wmawiał Ci, że Ty jesteś dobry, a inni są źli, to nie jest ktoś, kto będzie próbował być najważniejszy kosztem innych... chwilę się z Tobą pobawi nowo zakupionymi gadżetami, a potem nie będzie miał dla Ciebie czasu, bo znajdzie sobie nowych znajomych...

To jest ktoś, kto będzie. Czasem rzadko, czasem tylko w smsie, ale jednak będzie.
Kto skoczy za Tobą w ogień, ale nie będzie szedł do przodu po trupach.
Kto nie będzie próbował nigdy zmienić Twoich poglądów i pozbawić Cię szacunku do drugiej osoby.
Ktoś, komu wystarczy zwykły spacer z Tobą, bez żadnych udziwnień i kto nigdy Cię nie wyśmieje.
Kto gdy kogoś skrzywdzisz, skarci Cię za to, a nie pochwali za uczynione zło i będzie Cię nakłaniał do kolejnych złych uczynków.
Kto będzie szanował Twoich bliskich mimo ich wad.
Kto uszanuje Twoje uczucia i nie będzie Cię namawiał do porzucenia kogoś, kogo kochasz...

Kto w trudnej dla Ciebie chwili powie Ci "Kocham Cię jak siostrę".



.

Brak komentarzy: